دانستنی ها

چگونه گوشی موبایل را به تلویزیون وصل کنیم؟

تماشای فیلم، عکس‌، کار با برنامه‌های مختلف و حتی بازی‌کردن در ابعاد بزرگ همانند یک تلویزیون تجربۀ لذت بخشی است که اکثر کاربران گوشی موبایل علاقمند هستند آن را تجربه کنند. یکی از سؤالات متداول اغلب کاربران گوشی موبایل ایفون سامسونگ و شیائومی این است که چگونه گوشی سامسونگ ایفون یا شیائومی خود را به تلویزیون سامسونگ، ال جی، سونی و .. وصل کنیم. برای بهره گیری از این تکنولوژی باید هر دو دستگاه باید باهم سازگاری داشته و امکانات لازم را داشته باشند روش‌های گوناگونی وجود دارند که با استفاده از آن می‌توانید گوشی یا تبلت خود را به تلویزیون وصل کنید و از تماشای آن در ابعاد بزرگ‌ لذت ببرید. ما در این مقاله به با آموزش نحوۀ اتصال انواع گوشی به تلویزیون و معرفی انواع روش‌های انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون میپردازیم.

 

چگونه گوشی را با سیم یا کابل شارژر به تلویزیون وصل کنیم؟

یکی از سؤالات متداول اکثر صاحبان موبایل این است که «چگونه گوشی موبایل را با کابل USBبه تلویزیون وصل کنیم» و یا «چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم با کابل شارژر». البته باید این نکته را در نظر داشت که انجام چنین کاری تنها با استفاده از یک کابل USB امکان پذیر نیست.

با وصل کردن گوشی به تلویزیون از طریق کابلUSB، تلویزیون آن را به‌عنوان یک کارت حافظه فلش یا هارد دیسک شناسایی کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا به فیلم، عکس و موسیقی دسترسی پیدا کرده و آن‌ را را در تلویزیون مشاهده کنید. اتصال گوشی به تلویزیون بسیار آسان است و شما برای انجام این کار به هیچ مبدل و آداپتوری غیر از کابل USB یا همان کابل شارژ احتیاجی ندارید. ابتدا باید در منویDeveloper Options گزینه Usb Debugging را فعال کنید، سپس یک سر کابل شارژ را به درگاه اتصال گوشی و سر دیگر آن را به تلویزیون وصل کنید. پس از انجام این کار در منویUse USB For گزینه File Transfer را انتخاب کنید تا تلویزیون، گوشی شما را بعنوان یک حافظه فلش یا هارد دیسک شناسایی کرده و در آخر با مراجعه به تلویزیون و انتخاب یکی از گزینه‌های فیلم، عکس و یا موسیقی می‌توانید فایل‌های مربوطه را در تلویزیون مشاهده کنید.

Streaming Movie Media From Phone To TV Or Television Screen

چگونه گوشی را با hdmi به تلویزیون وصل کنیم؟

برای اتصال گوشی خود تنها با یک کابل به تلویزیون، ابتدا باید بدانید که آیا گوشی شما از فناوری MHL پشتیبانی می‌کند یا خیر. اگر گوشی شما از فناوری MHL پشتیبانی کند، برای اتصال گوشی به تلویزیون احتیاجی به خرید مبدل ندارید و فقط کافیست یک کابل تبدیل Micro USB به HDMIو یا کابل تبدیل Type C به HDMIرا خریداری کنید. برای استفاده از این قابلیت، تلویزیون شما هم باید از MHL پشتیبانی کند. برای آنکه متوجه شوید که گوشی شما از MHL پشتیبانی می‌کند، روش‌های گوناگونی مثل بررسی این قابلیت با استفاده از نرم افزار و یا جست‌وجوی مشخصات گوشی برای پشتیبانی از این قابلیت در گوگل وجود دارد.

چگونه گوشی را با بلوتوث به تلویزیون سامسونگ و سونی وصل کنیم؟

1-بلوتوث گوشی را روشن کنید و آن را در حالت جفت شدن قرار دهید.

2-دکمهHOME را فشار دهید، سپس در قسمت تنظیمات — کنترل از راه دور و لوازم جانبی — تنظیمات—افزودن دستگاه Bluetooth را انتخاب کنید تا تلویزیون در حالت جفت شدن قرار گیرد و فهرستی از دستگاه‌های بلوتوث موجود نمایش داده ‌شود.

3-گوشی مورد نظر را از فهرست انتخاب کنید و سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید و در صورت لزوم رمز عبور را وارد کنید.

پس از جفت شدن، گوشی به تلویزیون وصل می‌شود.

چگونه گوشی را با برنامه اسمارت ویوو smart view به تلویزیون وصل کنیم؟

اگر اپلیکیشن SmartThings روی گوشی سامسونگ شما نصب نیست، آن را ا پلی استور دانلود و نصب کنید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

1-ابتدا اپلیکیشن SmartThings را اجرا و مدل تلویزیون خود را انتخاب کنید.

2-از سمت بالا و راست آیکون سه نقطه عمودی را انتخاب و گزینه Mirror Screen (Smart View) را انتخاب کنید.

3-در این مرحله اگر همه چیز درست باشد، پیامی مبنی بر شروع اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش موبایل در تلویزیون را خواهید دید.

4-در نهایت با انتخاب گزینه Start now  بلافاصله گوشی سامسونگ به تلویزیون وصل می‌شود.

اتصال گوشی به تلویزیون با مبدل تایپUSB Type C به HDMI

برای اتصال گوشی دارای پورت(درگاه) تایپC به تلویزیون می‌توانید از یک مبدل USB Type C به HDMI استفاده کنید. برای استریم کردن محتوای گوشی بر روی مانتیور تلویزیون با استفاده از مبدل، ابتدا باید کابل مبدل را به پورت شارژ گوشی خود متصل کنید، سپس یک سر کابل HDMI  را به ورودی مبدل و سر دیگر آن را به ورودی تلویزیون متصل کنید تا گوشی شما به تلویزیون وصل ‌شود.

اتصال گوشی به تلویزیون با مبدل Micro USB به  HDMI

نحوه استفاده از مبدل Micro USB درست مثل مبدل تایپ C بوده و باید ابتدا کابل مبدل را به پورت شارژ گوشی خود متصل کنید، سپس یک سر کابل HDMI را به ورودی مبدل و سر دیگر آن را به ورودی تلویزیون متصل کنید تا گوشی شما به تلویزیون وصل شود.

اتصال گوشی به تلویزیون با برنامه miracast

تکنولوژی Miracastامکان انتقال تصویر به‌صورت بی‌سیم را از یک دستگاه مانند گوشی موبایل را به یک دستگاه پخش‌کننده مثل تلویزیون فراهم می‌کند و می توانید قابلیت هایی مثل بازی‌کردن و تماشای فیلم و عکس را از گوشی خود به یک صفحه‌نمایش بزرگ مثل تلویزیون انتقال دهید و از تماشای آن در ابعاد بزرگ‌ لذت ببرید.درواقعMiracast یک کابل HMDI بدون سیم است که با استفاده از آن می‌توانید تلویزیون خود را به نمایشگر موبایل تبدیل کنید؛ بنابراین اگر می‌خواهید با سیم یا کابلی سروکار نداشته باشید، می‌توانید از تکنولوژی بی‌سیم Miracast  استفاده کنید.

برای استفاده از Miracast باید هر دو دستگاه گوشی و تلویزیون از این فناوری پشتیبانی کنند.
کمپانی‌های سازنده گوشی موبایل فناوری Miracast را در دسته‌های مختلفی نظیر Display یا Connection & Sharing و یا Connectivity قرار داده‌ اند.

با یافتن گزینه انتقال تصویر بی‌سیم تحت عناوینی نظیر  Cast Screen، Miracast Screen، Screen Mirroring، Wireless Displayو Smart View و فعال کردن آن، دستگاه شروع به جست‌وجو و یافتن دیگر دستگاه‌هایی می‌کند که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. با پیدا کردن دستگاه مورد نظر و اتصال به آن، می‌توانید به‌راحتی صفحه‌نمایش گوشی هوشمند خود را به تلویزیون وصل کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی

برای اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی ،شما نیاز به یک دانگل HDMI دارید که از فناوری میراکست پشتیبانی کند. با اتصال این دانگل به تلویزیون قدیمی خود می‌توانید از این فناوری استفاده کرده و لذت ببرید.

چگونه گوشی را با وای فای Wi‑Fi Direct به تلویزیون وصل کنیم؟

WiFi Direct نیز یکی دیگر از روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون است. در واقع WiFi Direct  نوعی بلوتوث پیشرفته و اتصالی بی‌سیم بین دو دستگاه است با این تفاوت که دارای برد و سرعت بیشتری میباشد. برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید از منوی تنظیمات، گزینه Wi-Fi و سپس گزینه Wi‑Fi Direct را انتخاب کنید. پس از طی کردن این مرحله دستگاه شروع به جست‌وجو می‌کند و به دنبال دستگاه‌های اطراف  می‌گردد. با انتخاب دستگاه مورد نظر، اتصال بین گوشی و تلویزیون برقرار شده و شما می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های خود را در نمایشگر تلویزیون ببینید و از تماشا آن در ابعادی بزرگ‌تر لذت ببرید.

چگونه گوشی ایفون به تلویزیون وصل کنیم؟

آموزش اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

آیفون ها و آیپد های اپل که از سیستم عامل iOS بهره میبرند، میتوانند با استفاده از روش های گوناگونی به تلویزیون های سامسونگ ال جی سونی و… وصل شوند. روش های اتصال گوشی آیفون به تلویزیون شامل :

  • اتصال آیفون به تلویزیون با استفاده از اپل TV
  • اتصال آیفون به تلویزیون با استفاده از آداپتورDigital AV Adapter /Lightening Digital AV

برای استفاده از Digital AV Adapter ابتدا باید کابل لایتنینگ مبدل Digital AV Adapter را به پورت شارژ گوشی خود متصل کنید، سپس یک سر کابل HDMI را به تلویزیون و سر دیگر آن را به ورودی HDMI مبدل Digital AV Adapter متصل کنید تا صفحه گوشی شما در نمایشگر تلویزیون به نمایش درآید.

 

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون سامسونگ و ال جی

1- در منوی تنظیمات گزینه Software update را انتخاب کنید.
2- در صورت وجود آپدیت، گزینه Download and install را انتخاب کنید.
3- بعد از دانلود ‌بروزرسانی، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون سامسونگ و ال جی

1- در منوی تنظیمات گزینه About Phone را انتخاب کنید.
2- گزینه MIUI Version را انتخاب کنید.
3- در صورت ارائه آپدیت، گزینه Download and install را انتخاب کنید.
4- بعد از دانلود ‌بروزرسانی، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

اتصال گوشی هواوی به تلویزیون سامسونگ و ال جی

1- در منوی تنظیمات گزینه System & Update را انتخاب کنید.
2- گزینه Software Upadte را انتخاب کنید.
3- در صورت وجود آپدیت، گزینه Download and install را انتخاب کنید.
4- بعد از دانلود بروزرسانی دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

اتصال گوشی ایفون به تلویزون سامسونگ و ال جی

1- در منوی تنظیمات گزینه General را انتخاب کنید.
2- گزینه Software Update را انتخاب کنید.
3- در صورت وجود آپدیت، گزینه Download and install را انتخاب کنید.
4- بعد از دانلود بروزرسانی، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 1 =